Trending »
ceasurireplicarolex.com
Related »
cu gradual tobacco-noutatifoto

Scurta prezentare filtre graduale

on February 21 | in Articole, Sfaturi practice | by | with No Comments

De cate ori nu v-ati lovit de imposibilitatea de a expune corect si cerul, si pamantul in fotografia de peisaj, in conditiile in care lumina pe cer este prea puternica iar cea de pe pamant prea slaba? Orice corectie de expunere ar duce in aceste cazuri la rezultate nesatisfacatoare, pentru ca diferentele de iluminare sunt prea mari pentru a fi captate corect de senzorul aparatului dumneavoastra. Pentru a veni in ajutorul fotografilor in asemenea cazuri, destul de frecvente, producatorii de accesorii foto au gasit solutia cea mai ingenioasa: filtrele neutrale graduale. Acestea sunt filtre neutrale, care estompeaza o anume cantitate din lumina incidenta, dar cu efect gradual, pornind de la efect zero si pana la estompare cu 1, 2, 4 sau chiar 9 stop, in partea opusa. Evident, in cazul in care se alege ca solutie filtrul rotund, cu filet, care se monteaza ca orice filtru de polarizare sau UV, exista dezavantajul ca efectul acestuia sa atinga si zone nedorite ale cadrului, fiind recomandat ca in acest caz sa se recurga la incadrari cu orizontul la jumatate. Alti producatori, cum ar fi Cokin sau Lee, propun cea mai buna solutie existenta in acest moment pe piata: filtrele dreptunghiulare culisante, montate pe un gadru adecvat in fata obiectivului si care pot fi deplasate astfel incat sa obtinem un efectul de estomapre exact asa cum ne dorim si permitand un cadraj corect, dupa dorinta fotografului. Practic, aceste filtre reduc lumina acolo unde este necesar, aducand-o la o valoare la care aparatul poate expune corect. Cele mai folosite filtre graduale sunt cele neutrale, care nu modifica deloc culoarea naturala, dar exista si graduale colorate, fie transparent-albastru, recomandat in cazul fotografiei de zi cu nori prea albi, transparent-tobacco foarte util in fotografia de apus sau de rasarit fie transparent-rosu folosit in diverse situatii creative. Sistemle de montaj, numite holder-e, dar si filtrele in sine, sunt produse in mai multe grupe de utilizare in functie de unghiul de cuprindere al obiectivului pe care se vor a fi montate fie in functie de calitatea sticlei din care sunt confectionate. Astfel, o alegere corecta a holder-ului nu va crea probleme de vignetare sau chiar obturare a cadrului; se va tine cont ca si filtrele trebuie sa fie dimensionate conform acestor holder-e. De asemenea, un alt mare avantaj al acestui tip de sistem este ca montarea se poate face pe orice diametru de obiectiv, folosint inele adaptoare puse la dispozitie de catre producator.

Sistemul de filtre graduale de la Cokin este cea mai utilizata solutie , absolut necesara pentru a obtine expuneri corecte in conditii de lumina dificila, recomandata in special fotografilor de peisaj dar nu numai acestora, ci tuturor fotografilor care doresc sa elimine factorul de risc al iluminarii neuniforme.

Iata si cateva imagini comparative:

fara gradual3-noutatifoto.ro fara gradual2-noutatifoto.ro fara gradual1-noutatifoto.ro cu gradual tobacco-noutatifoto cu gradual neutru-noutatifoto.ro cu gradual albastru-noutatifoto.ro

Pin It

Leave a Reply

« »

Comanda online si ne sustii

De citit!

Fotografia saptamanii

Testimoniale

Radu Grozescu Una dintre cele mai bune recenzii despre un aparat foto pe care le-am citit pe meleagurile noastre. Felicitări.

Vlad Eftenie fain lucrat, consistent si bine aprofundat

Laurentiu Pop Am citit cu placere recenzia si va felicit pentru stil. Azi am recitit-o, in conditiile in care, de trei zile, sunt mandrul posesor al unui Sony A57

Ion Octavian Radu Antonescu Minunat prezentat. Pentru Istanbul nu-ti ajunge o viata sa-l cunosti si sa-l intelegi, dar ce am vazut aici este deosebit de bine organizat, cu dragoste si profesionalism. Multumesc.

Teo Ara O adevarata "mina de aur" acest reportaj , cu toate acele informatii de detaliu , pe care nu le gasesti asa usor , iar imaginile sunt niste minunatii

Caută în site

Primiți Noutăți Foto pe Email

Introduceți adresa dumneavoastră de e-mail pentru a primi ultimele Noutăți Foto direct în inbox-ul personal.

 

 

Urmăriți-ne pe FaceBook

Flickr Photos

Heure de pointe - Rush hour

Here

The last straw

More Photos
Scroll to top